З святом Богоявлення Господнього тісно пов'язаний чин Великого Богоявленського освячення води, або, як його ще в народі називають, Йорданського Водосвяття. Коріння даного освячення води сягають перших століть християнства і, ймовірно, виходять зі спроб Церкви охристиянізувати поганські звичаї. Так, за свідченням Епіфанія Саламінського (ІІІ ст.), у Єгипті (в Олександрії) вночі з 5 на 6 січня святкували народження бога Аіона від богині-діви Коре та свято ріки Ніл. Вночі єгиптяни ходили до Нілу черпати воду. [...]
Завантажити |
З настанням Великого посту Церква пропонує вірним велике різноманіття особливих молитов і богослужінь, які допомагають відкрити у собі покаянний дух і достойно пройти шлях Великого посту. Всі ці твори церковної піснетворчості молитви та богослужіння у більшості є давнього походження і глибоко закорінені в літургійній практиці Церкви. Серед них, однак є одне богослужіння, яке є досить пізнього походження і не має відображення в церковному Уставі (Типіконі), - це богослужіння називається Пассія [1]. Над історією виникнення цього богослужіння (яке звершується через чин чи чинопослідування) в Київській традиції, над його формуванням в ході історії, та над дискусіями, щодо його звершення у сучасній літургійній практиці українських церков Київської традиції, хочу сьогодні коротко застановитись разом із вами.
Завантажити
|
Read more...
|
«Ідіть же по всьому світу та проповідуйте Євангелію всякому творінню» (Mр16,15) «...щоб вони були одно так само, як і ми одно ... щоб вони були звершені в єдності, щоб світ збагнув, що послав єси мене...» (Ів17, 22-23). Ось дві великі настанови, які залишив Христос апостолам, а через них і Церкві. Місія та єдність – це є два завдання Церкви, які складають її природу і не реалізуються миттєво чи один раз і назавжди, а залишаються постійно актуальними для Церкви та для свого здійснення вимагають чимало зусиль і постійної благодаті Божої.
Метою цієї статті є, опираючись на документи, поглянути на те, чим є єдність і місія для Католицької Церкви, та який існує зв’язок між цими двома реальностями. Це в свою чергу допоможе краще розуміти природу самої Церкви та її завдання, тобто дасть можливість ще раз звернути увагу на речі, які для Церкви є фундаментальними.
Завантажити |
“Господи, зроби з нас живих людей” звучить в анафорі Серапіона.
Екуменічний соціальний тиждень – це золота нагода говорити про два зараз найбільш об’єднуючі фактори християн в Україні – Пресвяту Євхаристію і Майдан! Майдан – це одночасне надзвичайне прислухування людей до биття свого серця, це синхронне відкриття тих сердець до голосу власного сумління, де промовляє Бог Сотворитель! Революція гідности – це практична реалізація добрих намірів через вияв любові до ближнього, через солідарність в імені боголюдської гідности людини. Все це може мати свій початок і кінець лише в Євхаристії – найдивовижнішому вияві спілкування у світі!
|
Read more...
|
Шановні пані і панове!
ІІ Cвітова війна закінчилася для Німеччини 25 років тому із поваленням Берлінського муру. В Україні ІІ Cвітова війна закінчилась Майданом.
Чим був Майдан?
Майдан – це спонтанне повстання молодих людей, в слід яких пішли мільйони інших. Цей рух мав своїм центром площу під назвою “Майдан Незалежності” в центрі Києва і тривав із кінця листопада 2013 р. до лютого 2014 р. Люди в Україні це зробили, бо чулися надто сильно обманутими владною системою. Склад повстанців був всіх вікових і соціальних категорій, усіх релігійних конфесій. Говорили різними мовами і походили з цілої України.
|
Read more...
|

Шановні колеги! Слава Ісусу Христу!
Передаю Вам вітання із конференції “Успенські читання” з Києва! Прошу прийняти вибачення за те, що не можу особисто бути присутнім, хоч це планував! Дякую доктору Петрові Сабату за вибір теми «Євхаристія, як екуменічний вимір живої парафії» і пропозицію мені її виголосити.
Тож які є розміри цього екуменічного виміру?
|
Read more...
|
В Україні, як і в багатьох інших посттоталітарних державах, система вищої освіти залишається закритою, вимоги до якості формулюють і перевіряють переважно профільні міністерства (виконавці, а не реальні замовники освітніх послуг), які не завжди корелюють із реальними потребами відкритого ринку. А важливі гравці, що мають скеровувати учасників освітнього процесу, - бізнес, студенти, національні та міжнародні громадські організації та інші - не беруть участі (навіть побічно) у процедурах забезпечення якості, хоча формально таку участь передбачено. Головним завданням освітніх закладів стає не підвищення власної якості та ефективності, а успішність формального звітування перед державними органами контролю, результатом чого, за браком мотивації і серйозного суспільного контролю, стає корупція.
|
Read more...
|
«Перед нами дійсно великі завдання. ХХ століття було дуже несправедливе як до УГКЦ загалом, так і богослов’я в ньому зокрема. Лихоліття цього часу повністю заглушили богословський голос нашої Церкви. І те що філософсько-богословський факультет відродженої тоді Богословської академії, а тепер УКУ намагається прокласти ці містки до суспільства, розвиватися – це великий знак надій. Я впевнений, що серед наших студентів – як мирян, так і семінаристів – є майбутні Балтазари, Каспери українського богослов’я», – з такими словами з нагоди свята звернувся до всіх присутніх декан філософсько-богословського факультету о. д-н Роман Завійський.
21 травня, з нагоди празника св. Івана Богослова, в УКУ відзначають День філософсько-богословського факультету, який є їхнім покровителем. Святкування з нагоди свята розпочалися Божественною Літургією.
|
Read more...
|
УГКЦ не є молодою панною, яка може, залежно від настрою, поводитися в той чи інший спосіб. Воно однак часами так буває, бо різне є пережиття церковності серед вірних самої УГКЦ. Щоб серйозніше проаналізувати, яка нині роль УГКЦ в суспільстві, потрібно перш за всього зрозуміти, хто є УГКЦ і яке є її покликання.
УГКЦ – це насамперед спадкоємниця зорганізованої спільноти Ісуса Христа, яка колись повстала на берегах Києва – нині столиці України. Ця Церква далі живе і відроджується в час кожної Літургії, але на жаль, недосконало, бо носить в собі рану роз’єднання із іншим частинами Церкви того самого Ісуса Христа тут у Києві. Іншими словами, УГКЦ – це кровоточива частина Київської Церкви Ісуса Христа, яка повинна жити і служити українцям, тобто народові, який п’є воду з українських джерел, незалежно від свого національного коріння.
|
Read more...
|
Буквально кілька місяців тому український народ пережив шокуючі події: зраду Президента національних інтересів, спалах всенародного повстання під назвою «Євромайдан», трагічну смерть Небесної сотні… А коли ситуація у країні більш-менш стабілізувалася, на Україну обрушилася нова біда – окупація російськими військами Криму та відкриті загарбницькі дії Російської Федерації щодо української території… З перспективи часу про Майдан, роль Церкви на Майдані, особливості душпастирської праці, про екуменічне чудо Майдану та кримське питання ми розмовлятимемо з о. Василем Рудейком – доктором богослов’я, викладачем кафедри богослов'я Українського католицького університету, душпастирем Майдану.
– Почнімо з того, якою є соціальна місія Церкви в загальному і де священик повинен бути як душпастир, а де йому негоже бути?
– Під соціальною місією Церкви я розумію проповідь Євангелія, тобто проповідь Євангелія обов’язково є соціальною. Не буває «ідеальної» проповіді Євангелія. Євангеліє не проповідує ідеали для людини. Євангеліє проповідує Особу, яка допомагає іншому. І найбільша ідея чи ідеальна ідея, скажімо так, Євангелія, полягає в тому, що Бог стає людиною, щоб їй допомогти вилізти з тої проблеми, в яку вона залізла. Це і є соціальна місія Церкви – йти за Євангелієм Христа, ставати подібним до людини, яка має певну проблему, і намагатися їй допомогти.
|
Read more...
|
|